Den s Pavlem Čížkem

Plzeň Plzeň
e-mail: telefon:
web:

Mám na starosti dopravu a jsem pořád na cestách. A to nejen proto, že neustále řeším problémy kolem silnic a mostů nebo kolem autobusových linek či železničního spojení, ale také proto, že žiju ve Spáleném Poříčí, kancelář mám na krajském úřadě v Plzni a velice často jezdím na jednání do Prahy.

Ráno vstávám nejpozději v šest hodin a jako moji předkové posnídám bílou kávu a chleba s máslem a vlastním medem. Pak se občas musím postarat o dobytek, případně zajít i do sadu. Mám totiž pořád své nevelké hospodářství. Pokud je to nutné, zaběhnu pak ještě na městský úřad ve Spáleném Poříčí. Jsem tu neuvolněným místostarostou a mám na starosti některé investice.

Na kraj přijíždím v devět a mám před sebou řadu schůzek a jednání rozplánovaných po hodině či půlhodině. Jednou měsíčně mám takzvané review, tedy měsíční poradu. Jednu mám s řediteli Správy a údržby silnic a druhou s vedením POVEDu, což je organizátor veřejné dopravy. Probíráme úkoly, které se měly splnit a stanovujeme si další na nadcházející měsíc. Řešíme třeba opravy silnic, probíráme požadavky starostů na autobusové spoje a podobně. Hlavně se snažíme, abychom pokrývali všechny okresy rovnoměrně, abychom na nikoho nezapomínali.

„Po dni plném schůzek, jednání a případných sporů je fyzická práce odpočinkem.“

V současné době nás nejvíc trápí mosty. Nejhorší jsou ty ze šedesátých až osmdesátých let. Vedle toho připravujeme i velké stavby, jako je momentálně přestupní terminál v Klatovech. Zapomenout nemůžu ani na cyklostezky. Teď nás čeká i tady velká stavba: cyklostezka na bývalém železničním tělese mezi Chrástem a Bukovcem.

Po dopoledních schůzkách a jednáních následují odpolední cesty do Prahy. Tam jezdím poměrně často, například na jednání ohledně železnice. Zásadní věcí pro nás totiž je nejen trať Plzeň – Praha, ale také Plzeň – Domažlice – Mnichov. Její modernizace je už ve stadiu územních řízení, ale každou chvíli se objeví nějaký problém, který se musí řešit s obcemi. A nejedu-li na jednání do Prahy, mířím do některé z obcí, abych tu řešil komplikace kolem budovaného průtahu či obchvatu.

Podobné je to i v oblasti veřejné dopravy. Řešíme výběrová řízení na vlaky, jízdních řádů, nových autobusů a podobně. Aktuálně nás hodně zaměstnává společná jízdenka na vlaky v Plzeňském kraji a v Bavorsku. Ladíme poslední detaily, aby lidé mohli na celodenní jízdenku jezdit nejen v našem kraji, ale také ve třech bavorských okresech za hranicemi.

Moje pracovní doba končí nejdřív v šest hodin večer. Tedy tím myslím pracovní dobu na kraji. Pak přijdu domů, kde mě zase čeká moje zemědělství. A případně večer ještě práce pro Spálené Poříčí.

Moje hospodářství, to je pár hektarů luk a na nich dobytek a k tomu dožívající sad. Jsem tu sám sobě šéfem, a tak jsem ten nejhorší šéf. Po dni plném schůzek, jednání a případných sporů je fyzická práce odpočinkem. Ale po pravdě řečeno se do tohohle odpočinku musím někdy hodně nutit. A takhle odpočívám i o víkendech. Proto doufám, že se mi poštěstí mít v létě aspoň jeden nebo dva týdny, kdy odjedu někam pryč a budu odpočívat doopravdy.

Pavel Čížek, náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy

 

↑ zpět na začátek článku ↑

Den s Pavlem Čížkem

Sledujte nás

na sociálních sítích:

Ikona Facebook  

Kontaktujte nás

PROPAGANDA s. r. o.
Záběhlická 3254 / 51
106 00 Praha 10 – Záběhlice

více kontaktních údajů